AFiT Home

Od 1991 roku

Akademia Filmu i Telewizji Kanał Youtube AFiT Soundcloud AFiT Strona Facebook AFiT Certyfikat Pro Tools AFiT

  • O Szkole
  • Zapisy
  • Program
  • Sprzęt
  • Nagrody
  • Kontakt
  • Praca
  • Info
  • GRAFiT

Organizacja produkcji filmowej


Rozwój organizacyjnych form produkcji filmowej w świecie - rys historyczny

Produkcja filmowa w Polsce
– Do roku 1939
– Organizacja produkcji filmów w Polsce w latach 1945 - 1989
– Ustawa o kinematografii z roku 1987

Kierunki zmian strukturalnych i organizacyjnych w sferze produkcji filmowej
– Instytucje filmowe w Polsce
– Agencje
– Producenci filmowi
– Licencje
– Wytwórnie filmowe
– Dystrybutorzy
– Kina

Powstawanie filmów
– Etap literackiego opracowania filmów
– Temat
– Scenariusz
– Umowy
– Prawa autorskie do dzieła literackiego i dialogów
– Agencja Scenariuszowa

Źródła finansowania produkcji filmów
– Agencja Produkcji Filmowej
– Telewizja Polska S.A.
– Canal +
– Polsat
– Koproducenci polscy i zagraniczni
– Sponsorzy i inne źródła wsparcia finansowego

Pakiet produkcyjny
– Wniosek
– Tryb postępowania pakietowego
– Decyzja o przyznaniu udziału finansowego
– Agencja Produkcji Filmowej
– Koprodukcje w filmie fabularnym - krajowe i zagraniczne
– Umowy koprodukcyjne
– Skierowanie filmu do produkcji

Grupa zdjęciowa
– Szczegółowe omówienie obowiązków i praw w poszczególnych zawodach wg pionów
– Reżysera
– Operatora obrazu
– Scenografa
– Operatora dźwięku
– Kierownika produkcji

Tok produkcji - główne prace okresu przygotowawczego
– Kompletowanie grupy zdjęciowej
– Dokumentacja i wybór obiektów zdjęciowych
– Projektowanie oprawy plastycznej filmu (scenografia, kostiumy, rekwizyty, broń itp.)
– Próbne zdjęcia i wybór obsady aktorskiej ról głównych
– Akceptacja producenta
– Scenopis filmu
– Teczki obiektów
– Kalendarzowy plan zdjęć
– Harmonogram produkcji
– Kosztorys filmu

Okres zdjęć - codzienny plan pracy i jego wykonanie
– Raport dzienny
– Raport montażowy
– Przeglądy materiałów dziennej produkcji
– Bieżące przygotowywanie i likwidacja obiektów zdjęciowych
– Równoległy wstępny montaż
– Zakończenie okresu zdjęć

Okres montażu i udźwiękowienia
– Montaż filmu (obraz i pilot dialogów)
– Przegląd zmontowanego obrazu i dialogów
– Opracowanie ścieżki dźwiękowej (dialogi, efekty, muzyka oraz przegranie filmu)
– Przyjęcie filmu

Muzyka w filmie
– Wynagrodzenia kompozytorów
– Umowy i ochrona prawa autorskiego

Napisy czołowe - nota Copyright

Okres prac końcowych
– Wykonanie kopii wzorcowej i materiałów wyjściowych
– Lista dialogowa
– Metryka filmu
– Materiały informacyjne i reklamowe
– Rozliczenia finansowe
– Rozliczenia materiałowe
– Likwidacja zobowiązań
– Rozwiązanie grupy zdjęciowej

Aktorzy filmowi w Polsce
– Umowy
– Honoraria
– Prawa i obowiązki aktora w filmie
– Współpraca z teatrami
– Agencje aktorskie

Ubezpieczenia filmowe
– Complition bond
– Inne rodzaje ubezpieczeń

Współpraca producenta z wytwórniami filmowymi i zawierane umowy

Dystrybucja filmu
– Dystrybucja w kraju i za granicą
– Premiery
– Festiwale
– Konkursy
– Agencja Dystrybucji Filmowej
– Komisja Promocji przy "Filmie Polskim"

Systemy wspierania produkcji filmowej w wybranych krajach europejskich

Systemy wynagrodzeń pracowników filmowych w USA i Niemczech
– Prawne relacje producent - pracownik
– Zabezpieczenia socjalne

ajax loader