AFiT Home

Od 1991 roku

Akademia Filmu i Telewizji Kanał Youtube AFiT Soundcloud AFiT Strona Facebook AFiT Certyfikat Pro Tools AFiT

  • O Szkole
  • Zapisy
  • Program
  • Sprzęt
  • Nagrody
  • Kontakt
  • Praca
  • Info
  • GRAFiT

Estetyka dźwięku w filmie


Subiektywny odbiór dźwięku. 
- Różnice między widzeniem a słyszeniem.
- Niejednoznaczność wrażeń słuchowych.
- Opowiadanie historii dźwiękiem.
- Różnice między odbiorem bezpośrednim i słuchaniem za pośrednictwem toru elektroakustycznego. 
- Nieusuwalne błędy w rejestracji dźwięku.
- Materiały demonstracyjne i filmowe.

Nagrania mikrofonowe. 
- Możliwości historyczne i współczesne.
- Warunki niezbędne do powstania dobrego nagrania.
- Metody realizacji dźwięku w filmie.
- Playback – dlaczego, warunki wykonania, realizacja zdjęć z playbackiem.
- Materiały filmowe.

Nagrania mikrofonowe. 
- Metody realizacji dźwięku w filmie.
- Postsynchrony dialogów i nagrania efektów synchronicznych.
- Nagrania 100%, piloty, nagrania na płasko.
- Czyszczenie setek, dopasowanie postsynchronów.
- Decyzje realizatorskie.
- Materiały demonstracyjne i filmowe.

Montaż i udźwiękowienie filmu. 
- Zasady montażu różnych elementów dźwięku.
- Możliwości komputerowych programów do montażu i realizacji dźwięku.
- Zasady układania śladów muzycznych do zgrania, segregowanie materiałów.
- Przygotowanie materiałów do montażu dźwięku.

Montaż i udźwiękowienie filmu. 
- Opracowanie materiałów dialogowych.
- Opracowanie efektów dźwiękowych.
- Efekty synchroniczne.
- Dobór teł i atmosfer.
- Wpływanie na odbiór filmu przez charakter udźwiękowienia.

Opracowanie muzyczne filmów. 
- Zasady tworzenia ilustracji muzycznej do filmu.
- Współpraca z kompozytorem i producentem filmu.
- Kompilacja muzyki.
- Wykorzystanie muzyki poważnej do opracowań muzycznych.
- Muzyka fonoteczna.

Wypełnianie przestrzeni dźwiękowej. 
- Sound design.
- Film muzyczny.

ajax loader